Jelikož mi dost často chodily po uveřejnění návodu
na vyčištění nádrže dotazy, jak ji vylít barvou, rozhodl jsem se, že napíšu
stručný návod.
Nejdříve si samozřejmě musíme ujasnit, co máme k
dispozici za materiál a jaké máme možnosti.
Existují v podstatě dva způsoby, jak docílit dobrého
výsledku: Vystříkání nebo vylití.
Při stříkání můžeme použít pistoli na stříkání dutin,
nebo si můžeme udělat takový domácí udělátor, který připojíme na pistoli.
Připojení k pistoli nechám na Vaší představivosti.. Ale z obrázku je patrné, že
jde o hadičku, která je na konci ucpaná. Do boku jsou po obvodu vyvrtané "trysky",
kterými stříká barva. Problémem je ale v tom, že se i při nepatrné nečistotě ucpou.
Druhou možností je vylití nádrže. Jde v podstatě
o to, že si naředíme tak 1-1,5 dcl. barvy. Tu nalijeme do nádrže, se kterou
různě otáčíme tak dlouho, až se barvou pokryjí všechna místa. Zbytek barvy se
vylije ven. Po takové aplikaci barvy je důležité během alespoň prvních dvou
hodin každých minimálně deset minut nádrž otočit, aby barva nestekla na jedno místo.
Při samotné aplikaci bychom se měli držet alespoň pár pravidel:
Musíme mít dobře očištěný povrch, včetně dobrého odmaštění.
Používáme jedině dvousložkové epoxidové barvy. Ty jediné odolávají benzínu a jiným rozpouštědlům. Tedy i ředidlům. Proto je potřeba zamezit tomu, abychom si nádrž při aplikaci zamazali.
Nádrž by měla mít alespoň dvě vrstvy základu, na který je dobré dát ještě vrchní vrstvu. Nutné to ale není. Někteří jedinci ale tvrdí, že pokud se použije jako vrchní vrstva bílý odstín, je lépe vidět hladina benzínu. Podle mne je ale dobře vidět i tak... Záleží na vkusu.
Jelikož má nádrž jen velice malé otvory na výměnu vzduchu, bude barva schnout déle.
Mezi aplikací dvou vrstev je třeba počkat alespoň dva dny. Před nalitím benzínu doporučuju nechat nádrž proschnout alespoň týden.
Na ředění těchto barev se dá koupit speciální ředidlo, ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že stačí obyčejné acetonové ředidlo C 6000.
Doufám, že Vám tento návod pomůže. Přeji mnoho zdaru ať už při renovaci nebo i jen u obyčejné údržby vašeho stroje.