Motorky
Technika
Ostatní zajímavosti
Oblíbené weby
../../Soubory ke stažení
Kontakt
Úvodní stránka
Návštěvní kniha
Inzeráty
 

 Hledej na webu
 Hledej všude




















































Krátká historie

23.10.2009

     Jedná se o pomocný bicyklový motor, který se vyráběl od roku 1951. Je to jednoválcový vzduchem chlazený bezrychlostní dvoutaktní motor o zdvihovém objemu 48 ccm. Vrtání 38mm, zdvih 42mm. Výkon 1,2 Koně při 3800 ot/min. Osazovaný originálně karburátorem Bing. Zapalování obstaráva setrvačníkové magneto 6V/16,5W. Hmotnost celé výstroje včetně nádrže, rozety a ovládání plynu byla pouhých 6,3 kg. Primární převod ozubenými koly, sekundární přes vícelamelovou spojku buď klínovým řemenem nebo válečkovým řetězem. Maximální rychlost cca 20-25 km/h při spotřebě 1,2 l/100 km. Vyráběl se celkem ve třech modifikacích podle uchycení motoru na rám.
     Prvním modelem byl motor montovaný nad přední kolo. Motorek poháněl pření kolo klínovým řemenem. Nádrž měla tvar válce a byla umísťovaná za řídítka.
     Druhé provedení se upevňovalo, dnes již standardně, dolů do rámu před šlapadla. Motorem bylo poháněno zadní kolo pomocí řetězu. Nádrž byla tvarovaná tak, aby šla umístit na sedlovou trubku. Řetěz byl kryt plechovým chráničem.
Provedeni č.1
Provedeni č.2
     Poslední verze se umisťovala k nabo nad zadní kolo. To bylo poháněno buď klínovým řemenem nebo řetězem. Nádž byla umístěna stejně, jako u druhého provedení. Toto provedení se uplatňovalo hlavně u dámských kol. Jediným odlišením mezi těmito modely byl výfuk. Válec byl u prvního modelu otočen o 180°.
     Tento motor vznikl v době po druhé světové válce, jako reakce na velký hlad po motorizaci širokých mas obyvatelstva. Určitá část vyrobených kusů byla dodána Německé poště, pro poštovní doručovatele v malých vesnicích.
     Výrobce měl s tímto modelem velký úspěch, takže pokus o výrobu podvozku vlastní konstrukce na sebe nenechal logicky dlouho čekat. K tomu došlo v roce 1954. V počátku se Zündapp spoléhal jen na výrobu jednoduchého bicyklového podvozku, do kterého montoval svůj motor. Bylo to tedy stále jen motorizované kolo. To nyní označoval jako Combinette.
     Teprve později osadil motor i převodovku kombinovanou se šlapadly a celkovým zakrytováním. Vybavený byl novým karburátorm Bing Hercules. Objem byl zvýšen na 70 ccm.
Provedeni č.3
Výkon vzrostl na 2,3 Koně. Takto provedený moped se označoval jako Zündapp Combimot KM 257. Vyráběný byl někdy do roku 65. Počet vyrobených kusů KM48, Combinette ani KM 257 mi bohužel není znám.
     Posledním modelem, který konstrukčně vycházel z KM48 byl Zündapp Combinette 433. S předchůdcem již neměl takřka nic spoječné. Motor dával 2,6 koně při objemu 50ccm. Vybavený byl 3 rychlostní převodovkou, tlumičem sání a měl odpérovaná obě kola. Pyšnit se mohl i kompletně zapouzdřeným řezězem.


Pokud by měl někdo doma jakékoliv materiály, či informace nebo ND, tak mi prosím dejte vědět.

<-Zpět

Copyright © 2007 jawarmaniak