Jedná se o pomocný bicyklový motor, který se vyráběl
od roku 1951. Je to jednoválcový vzduchem chlazený bezrychlostní dvoutaktní
motor o zdvihovém objemu 48 ccm. Vrtání 38mm, zdvih 42mm. Výkon 1,2 Koně při 3800 ot/min.
Osazovaný originálně karburátorem Bing.
Zapalování obstaráva setrvačníkové magneto 6V/16,5W. Hmotnost celé výstroje včetně
nádrže, rozety a ovládání plynu byla pouhých 6,3 kg. Primární převod ozubenými koly,
sekundární přes vícelamelovou spojku buď klínovým řemenem nebo válečkovým řetězem.
Maximální rychlost cca 20-25 km/h při spotřebě 1,2 l/100 km.
Vyráběl se celkem ve třech modifikacích podle uchycení motoru na rám.
Prvním modelem byl motor montovaný nad přední kolo.
Motorek poháněl pření kolo klínovým řemenem. Nádrž měla tvar válce a byla umísťovaná za řídítka.
Druhé provedení se upevňovalo, dnes již standardně,
dolů do rámu před šlapadla. Motorem bylo poháněno zadní kolo pomocí řetězu. Nádrž
byla tvarovaná tak, aby šla umístit na sedlovou trubku. Řetěz byl kryt plechovým
chráničem.
|
|
|
Poslední verze se umisťovala k nabo nad zadní kolo.
To bylo poháněno buď klínovým řemenem nebo řetězem. Nádž byla umístěna stejně,
jako u druhého provedení. Toto provedení se uplatňovalo hlavně u dámských kol. Jediným
odlišením mezi těmito modely byl výfuk. Válec byl u prvního modelu otočen o 180°.
Tento motor vznikl v době po druhé světové válce,
jako reakce na velký hlad po motorizaci širokých mas obyvatelstva. Určitá část
vyrobených kusů byla dodána Německé poště, pro poštovní
doručovatele v malých vesnicích.
|
Výrobce měl s tímto modelem velký úspěch, takže
pokus o výrobu podvozku vlastní konstrukce na sebe nenechal logicky dlouho čekat.
K tomu došlo v roce 1954. V počátku se Zündapp spoléhal jen na výrobu jednoduchého bicyklového podvozku,
do kterého montoval svůj motor. Bylo to tedy stále jen motorizované kolo. To nyní
označoval jako Combinette.
Teprve později osadil motor i převodovku kombinovanou se šlapadly a celkovým
zakrytováním. Vybavený byl novým karburátorm Bing Hercules. Objem byl zvýšen na 70
ccm. |
|
Výkon vzrostl na 2,3 Koně. Takto provedený moped se označoval jako Zündapp Combimot KM 257. Vyráběný byl
někdy do roku 65. Počet vyrobených kusů KM48, Combinette ani KM 257 mi bohužel není znám.
Posledním modelem, který konstrukčně vycházel z KM48
byl Zündapp Combinette 433. S předchůdcem již neměl takřka nic spoječné. Motor
dával 2,6 koně při objemu 50ccm. Vybavený byl 3 rychlostní převodovkou, tlumičem
sání a měl odpérovaná obě kola. Pyšnit se mohl i kompletně zapouzdřeným řezězem.
Pokud by měl někdo doma jakékoliv materiály, či informace nebo ND, tak mi prosím dejte vědět.
<-Zpět