Motorky
Technika
Ostatní zajímavosti
Oblíbené weby
Soubory ke stažení
Kontakt
Úvodní stránka
Návštěvní kniha
Inzeráty
 

 Hledej na webu
 Hledej všude







































Zdeňkuv Péráček



     Říká se, že kdo si hraje nezlobí. Ale u veteránistů to úplně neplatí. I když nemáme ruce od šmíru od rozmontovávání našich strojů, tak o veteránech stále čteme,
diskutujeme a sbíráme všemožné a nemožné kuriozitky.
     Nicméně Zdeněk se očividně drží starého pořekadla a hraje si dosytosti, protože dokončil další motorku. Tentokrát Jawu 250/11 Péráka. A jak už bývá mým zvykem nechám ho popsat renovaci Zdeňka samotného.
     "Jak jsem ti již dříve slíbil, posílám ti foto hotové JAWY 250/11. Snažil jsem se jí dát do výrobního stavu, tak jak opustila továrnu v roce 1951, kdy byla vyrobena.
     Péráčka jsem pořídil na burze v roce 2008 v dost zchátralém a nepojízném stavu. Hlavně byl dost prorezivělý. Asi tak jako když se dají moli do látky. Ale byl kompletní, i když tam zasáhla i lidová tvořivost.
     Takže jsem vše rozebral a rozdělil co půjde zrenovovat a co bude muset být replika, či koupě originálu v dobrém stavu. Nakonec to dopadlo tak, že jsem v replice dal jenom ráfky a české výfuky. No a samozřejmě všechno gumové.
     Jinak se mi podařilo vše zrenovovat a díky kolegovi, coby zručnému klempíři-amatérovi, jsme povařili a dotvarovali původní plechy a nádrž. Pak už jen klasika GO motoru a vidlice, chromy a lak.
     Lak jsem nechal udělat u profíka a musím říct, že sice za vysokohorský poplatek, ale dokázal udělat perfektní lak. Linkování je ruční od bývalé tovární linkovačky, tak jak mělo být.
dokázalPak už byla jen radost z rostoucí skládačky. Trochu jsem podcenil černou montáž, a tak ještě bylo pár výstružničení a podobných prací, ale brzy se postavil na kolečka. Stál tam sám pan Hrabě de Peyrac...
     No motor chytil po nasátí na první šláp a krásně bublal. Vše se podařilo. I dobíjení pracuje dobře. Jen jsem do světla dal 15W žárovku, pro denní svícení, abych taky trochu proudu z dynama dostal do baterky a funguje to. Konec konců v noci nehodlám jezdit, takže o nic nejde a ve dne to svítí dost. Byl jsem potěšen jak dobře 160 bubny brzdí.
     No tak dnes už máme najeto 150 km dotahuju různé šroubky a nastavuju vůle a tak. No a můžu napsat, že to svezení opravdu za to moc stojí. Je to nádhera, včetně toho Péráckýho prdlání.
     Tak a teď stavíme kolegovi Péráka a příští rok už začnu na předválečném stroji...
     Měj se fajn"
Zdeněk

Tak já určitě musím poblahopřát Zdeňkovi k opravdu pečlivě provedené renovaci. Přeji mu, ať Péráček moc nezlobí a těším se na další mail s fotkami předválky. Z mé strany se se Zdeňkem ztotožnuji v tom, že na Pérákovi to svezení moc příjemné není. Zlatá Zetka ;-)

<- Zpět

Copyright © 2007 jawarmaniak