|
Oldovy zetky
Vkládám dalšího majitele zetek, který je shodou
okolností taky mým kamarádem.
Zatím je jen ve stádiu "hromadění starého železa",
ale i tak jsou jeho stroje zajímavé. Mimo jiné se u něj dají najít dvě zetky, které tu představím.
První je ČZ 125 T. Sice vypadá na první pohled dosti
orezle, na druhý je ale vidět, že není až v tak hrozném stavu. V současné době už
Oldřich sehnal nářaďový kastlík i hlavu válce, takže schází z nejdůležitějších
dílů jen kryt řetězu, parabola a rámeček paraboly. Zajímavý je kožený tandemový
sedák, který se vyrábí a montuje na zetky až po skončení výroby téček
|
|
Další zetku, kterou můžeme u Oldy najít v garáži je
ČZ 150C, pro kterou jsem s ním před nedávnem jel. Výrobní štítek nemá a motor je
neoriginální. Nelze tedy přeně určit,
ze kterého roku je. Vzhledem ale k výskytu vzpěr na rámu u zadních stupaček a
dodatečné vzpěry mezi držáky zadního blatíku lze usuzovat na konec roku 1952 či
rok 1953.
|
|
|
Zajímavé je na tomto céčku jednoznačně lakování.
Jedná se o červené lakování ze zlatým linkováním. Jestli bylo toto céčko určeno na vývoz ale
nelze bezpečně určit, protože jak jsem již zmínil, chybí výrobní štítek, který by
to dokazoval. Navíc se nedochoval ani původní tachometr (nelze tak jednoznačně
říct, zda-li byl v km nebo mílích). Přední blatník byl dokoupen dodatečně, protože
také chyběl. Zajímavý je ale zadní blatník. Má klasické černé lakování, ale jsou
na něm vidět zlaté linky!
Za zmínku také stojí tlumiče výfuku, které jsou
dobově upraveny do tvaru doutníku. (vnitřní přepážky zůstavy původní).
Jakmile začne renovace, tak určitě vložím další fotografie.
|
|