Využil jsem toho, že mám ve 3D zkreslenou celou půlbubnovou kývačku. Než tak vůbec začnu bastlit kola, mohl jsem si celou sestavu namodelovat v počítači.
Původní půlbubny na předních kolech pochází z Kývačky (Péráka). Středy mají vytočené otvory 37mm na ložiska s vnitřním průměrem 12mm. Oskar má však čepy 15mm, proto se musí použít jiná ložiska. A v tom je hlavní problém. Ložiska s malým průměrem 15 a velkým 37 se prostě nedělají. Středy je proto nutné přepouzdřit na 35mm.
Motocykl se do zatáčky naklání, proto veškeré zatížení na motocykl (resp. na kolo) působí v zatáčce pouze v radiálním směru. Na to jsou ložiska stavěná a není s tím problém. U tříkolky se však kola nenaklápí a kola musí snášet zatížení i v axiálním směru. Z toho důvodu jsem se rozhodl použít místo běžných jednořadých ložisek dvouřadá s kosoúhlým stykem, která dobře zvládají právě i radiální zatížení.
Pro delší životnost použiju z vnější strany ložisek gufera. Z vnitřní strany je ponechám otevřená a zachovám systém mazání přes středovou maznici.
Použitím větších os a jiných ložisek jsem samozřejmě nucený vyrobit i nové, atypické rozpěrky mezi ložiska.
Když budou bubny upnuté na soustruhu, tak zároveň přelíznu i třecí plochy, aby bubny nežraly brzdové obložení.
Zpět |
____________________________________________________________________ |
Další |
Copyright © 2007 Jawarmaniak