Motorky
Technika
Ostatní zajímavosti
Oblíbené weby
../../Soubory ke stažení
Kontakt
Úvodní stránka
Návštěvní kniha
Inzeráty
 

 Hledej na webu
 Hledej všude




















































Něco málo o historii Oleška

01.12.2019


3 sešity Udělej si sám
3 sešity Udělej si sám
     Malotraktor Oleško. Tak zní oficiální název traktůrku, jenž byl představený v jarním sborníku 1977 časopisu Udělej/Urob si sám.
     Samotná výrobní dokumentace však byla vydána ve třech samostatných sešitech, které bylo nutné, objednat si.
     Autorem stavby je Ing. Karel Vacek. V prvním sborníku je popsán kompletní návod na stavbu samotného traktoru, druhý a třetí sborník obsahuje návody ke stavbě příslušenství.
K traktůrku bylo možné opatřit:
Oleško
Oleško
Příslušenství
Příslušenství
1. jednonápravový valník
2. Nosič kultivačního válce
3. Kultivační válec
4. Brány
5. Nesený žací stroj na trávu
6. Sběrač posečené trávy
7. Nesený přihnojovač
8. Závaží na přední nápravu
9. Nesený postřikovač stromů
10. Válcový sněhový pluh
11. Šípový sněhový pluh
12. Zařízení pro práci v těžkých podmínkách
     V následujících letech pak vyšel návod na:
13. přestavbu 250ccm
14. Orební pluh
15. Obruče na kola pro práci v těžkých podmínkách orby a ve sněhu
16. jednoduchý dělený hnací hřídel, nahrazující částečně diferenciál.
Oleško
Oleško
Oleško
Oleško
Oleško
Oleško
Oleško
Oleško
     Tento stroj byl originálně postavený na základě motocyklu ČZ 150C. Z něj byl použit motor, přední světlomet, sedlo, nádrž, zadní brzdový buben a rozeta. Mnohé traktůrky však byly opatřeny motorem 175/501 nebo 502.

Originální technické údaje:
Rozchod kol P/Z..................660/620
Rozvor...........................960
Vnější rozměry:
délka............................1530
šířka............................800
výška............................810
světlá výška.....................210
zavěšení:
přední..........................výkyvná náprava kolem středového čepu, věžové zakončení nápravy
zadní:..........................hnací, bržděná, tuhá, neodpérovaná
brzdy:
provozní........................nožní pedál na zadní nápravu
parkovací.......................ruční páka na buben na zadní nápravě
Rychlostní stupně:
I. ........3km/h
II. .......6km/h
III. ......10 km/h
Maximální rychlost ............15km/h
Motor..................................150C nebo 352 s nuceným chlazením
Pohon pracovních mechanismů klínovým řemenem, 2000 ot/min
Poloměr otáčení (vnitřní).....400
kola......................................Bantam 4.00-8
Už z výše zmíněného je jasné, že se jedná o stroj kapesní velikosti a v dnešní době je již dávno překonaný. Nicméně je to záležitost, dokreslující tehdejší dobu, dobu, kdy byl nedostatek všeho a český národ byl nucen, pomoci si sám.
<-Zpět

Copyright © 2007 jawarmaniak