|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Malotraktor Oleško. Tak zní oficiální název traktůrku, jenž byl představený
v jarním sborníku 1977 časopisu Udělej/Urob si sám. Samotná výrobní dokumentace však byla vydána ve třech samostatných sešitech, které bylo nutné, objednat si. Autorem stavby je Ing. Karel Vacek. V prvním sborníku je popsán kompletní návod na stavbu samotného traktoru, druhý a třetí sborník obsahuje návody ke stavbě příslušenství. K traktůrku bylo možné opatřit: |
|||
1. jednonápravový valník 2. Nosič kultivačního válce 3. Kultivační válec 4. Brány 5. Nesený žací stroj na trávu 6. Sběrač posečené trávy 7. Nesený přihnojovač 8. Závaží na přední nápravu 9. Nesený postřikovač stromů 10. Válcový sněhový pluh 11. Šípový sněhový pluh 12. Zařízení pro práci v těžkých podmínkách |
|||
V následujících letech pak vyšel návod na: 13. přestavbu 250ccm 14. Orební pluh 15. Obruče na kola pro práci v těžkých podmínkách orby a ve sněhu 16. jednoduchý dělený hnací hřídel, nahrazující částečně diferenciál. |
|||
Tento stroj byl originálně
postavený na základě motocyklu ČZ 150C. Z něj byl použit motor, přední světlomet, sedlo, nádrž, zadní brzdový buben a rozeta. Mnohé traktůrky však
byly opatřeny motorem 175/501 nebo 502. Originální technické údaje: Rozchod kol P/Z..................660/620 Rozvor...........................960 Vnější rozměry: délka............................1530 šířka............................800 výška............................810 světlá výška.....................210 zavěšení: přední..........................výkyvná náprava kolem středového čepu, věžové zakončení nápravy zadní:..........................hnací, bržděná, tuhá, neodpérovaná brzdy: provozní........................nožní pedál na zadní nápravu parkovací.......................ruční páka na buben na zadní nápravě Rychlostní stupně: I. ........3km/h II. .......6km/h III. ......10 km/h Maximální rychlost ............15km/h Motor..................................150C nebo 352 s nuceným chlazením Pohon pracovních mechanismů klínovým řemenem, 2000 ot/min Poloměr otáčení (vnitřní).....400 kola......................................Bantam 4.00-8 Už z výše zmíněného je jasné, že se jedná o stroj kapesní velikosti a v dnešní době je již dávno překonaný. Nicméně je to záležitost, dokreslující tehdejší dobu, dobu, kdy byl nedostatek všeho a český národ byl nucen, pomoci si sám. |
Copyright © 2007 jawarmaniak