|
||||||||||||||||||||||||
|
Stručná historie modelové řady Yamahy XJ
02.11.2012
Yamaha představila v roce 1980 novou řadu XJ.
Konkrétně to byl model XJ 650 (1980 – 1984). Motocykl vynikal novým designem,
relativně lehkou konstrukcí a novým výkonným příčným čtyřválcovým motorem
s rozvodem DOHC a pětistupňovou převodovkou. Přenos krouticího momentu na zadní kolo byl
proveden kardanovým hřídelem.
<-Zpět
Následující rok byl představený sesterský model XJ 550 (1981 – 1985). Přenos momentu byl proveden univerzálnějším řetězem. Byl nabízen ve dvou verzích. A to XJ 550 Seca a XJ 550 Maxim. Seca se prodávala ze začátku pouze ve dvou barevných kombinacích. V červené a černé. Později se barevná škála rozrostla. Ve srovnání s Yamahou XJ 650 byla 550tka postavena promyšleněji. Byla lehčí o 30 kilogramů a měla těžiště položené mnohem níže. Výška sedla byla také nižší. XJ 550 tak byla zajímavá obzvláště pro začátečníky a motorkáře, kteří se po delší době vraceli do jedné stopy. Přestože byla populární u autoškol a v jízdní dynamice mohla konkurovat své větší sestře, díky vhodněji voleným převodovým stupňům, prodejní úspěchy nesplnily očekávání. V té době přichází do módy motory o zdvihovém objemu 600 cm³. Proto XJ 550, spolu s XJ 650 nahrazuje v roce 1984 nový model XJ 600 (1984 – 1993). V Rakousku se kvůli daňovým úlevám a pojištění prodává od roku 1982 XJ 500 a XJ 400 (1982 - 1984). Ve stejném roce je představena Yamaha XJ 750 s kardanem (1982-1987). Další model XJ 900 následuje v roce 1985 (1985 – 1993). Mezi léty 1992 - 2004 se objevuje nová, přepracovaná generace. Označuje se XJ 600 Diversion a XJ 900 Diversion. |
Copyright © 2007 jawarmaniak